- نویسنده موضوع
- #1
در این مطلب سعی شده است ایده های ارائه شده ژانرهای ماوراء الطبیعه (paranormal romance)، فانتزی (Fantasy)، نوجوان (Young Adult)، معاصر و غیره را در برگیرد. در صورتی که به هر کدام از این ایده ها مشخصه خاص خود را بیفزایید هر کدام از این ایده ها می توانند ایده های منحصر به فردی برای داستان عاشقانه شما باشند.
این نکته را در نظر داشته باشید که برای نوشتن یک داستان عاشقانه جذاب، کشمکش (conflict) شرط اصلی است. همانطور که شکسپیر گفته است: "مسیر عشقِ واقعی هرگز هموار نبوده است." موانع به شخصیت های شما این فرصت را می دهند که متحول شوند و رشد کنند و عشق خود را ثابت کنند. همچنین این موانع برای آنها موقعیت های جالب توجهی را بوجود می آورند.
برخی از این ایده ها ممکن است نقاط تاریکی را در خود داشته باشند. حتی اگر از ایده های ارائه شده استفاده نکردید، ممکن است شما را به فکر وا دارد تا بتوانید ایده منحصر به فرد خود را پیدا کنید.
. یکی از آنها یا هر دو دارای نقص های شخصیتی اند: صادقانه بخواهیم داستان های عاشقانه در زندگی واقعی را در نظر بگیریم، این موضوع، مسئله اصلی در روابط عاشقانه است، بنابراین اشاره به آن در هر رابطه عاشقانه در داستان نیز طبیعی بنظر می رسد. شاید یکی از این دو خیلی خودخواه یا تنبل است. شاید خیلی جسور یا خیلی ترسوست. شاید خیلی منفی بین است و باید از بدبینی دست بکشد. این ویژگی ها و نقص های شخصیتی می توانند منجر به اشتباهی بزرگ و احمقانه شوند و در نتیجه او در صدد جبران آن برآید و از دیگری طلب بخشش کند.
2. یکی از این دو به دلیلی دیگری را به عنوان یک گزینه برای یک رابطه عاشقانه در نظر نمی گیرد: مثلا ممکن است شخصیت داستان تنها بخواهد با مردی ازدواج کند که از طبقه اجتماعی خاصی ست و یا دیگر هرگز حاضر نیست با یک گیتاریست رابطه ای برقرار کند.
این نکته را در نظر داشته باشید که برای نوشتن یک داستان عاشقانه جذاب، کشمکش (conflict) شرط اصلی است. همانطور که شکسپیر گفته است: "مسیر عشقِ واقعی هرگز هموار نبوده است." موانع به شخصیت های شما این فرصت را می دهند که متحول شوند و رشد کنند و عشق خود را ثابت کنند. همچنین این موانع برای آنها موقعیت های جالب توجهی را بوجود می آورند.
برخی از این ایده ها ممکن است نقاط تاریکی را در خود داشته باشند. حتی اگر از ایده های ارائه شده استفاده نکردید، ممکن است شما را به فکر وا دارد تا بتوانید ایده منحصر به فرد خود را پیدا کنید.
. یکی از آنها یا هر دو دارای نقص های شخصیتی اند: صادقانه بخواهیم داستان های عاشقانه در زندگی واقعی را در نظر بگیریم، این موضوع، مسئله اصلی در روابط عاشقانه است، بنابراین اشاره به آن در هر رابطه عاشقانه در داستان نیز طبیعی بنظر می رسد. شاید یکی از این دو خیلی خودخواه یا تنبل است. شاید خیلی جسور یا خیلی ترسوست. شاید خیلی منفی بین است و باید از بدبینی دست بکشد. این ویژگی ها و نقص های شخصیتی می توانند منجر به اشتباهی بزرگ و احمقانه شوند و در نتیجه او در صدد جبران آن برآید و از دیگری طلب بخشش کند.
2. یکی از این دو به دلیلی دیگری را به عنوان یک گزینه برای یک رابطه عاشقانه در نظر نمی گیرد: مثلا ممکن است شخصیت داستان تنها بخواهد با مردی ازدواج کند که از طبقه اجتماعی خاصی ست و یا دیگر هرگز حاضر نیست با یک گیتاریست رابطه ای برقرار کند.
نام موضوع : چهل ایده نوشتن ژانر عاشقانه
دسته : آموزش نویسندگی